NİCOTİM
  Röportajlar
 

 

Olympos Records bünyesinde çalışmalarını sürdüren, Pişti, Dokuz gibi eğlenceli video kliplere imza atarak görsel alanda da takipçilerinden yüksek not alan Beta ile sona albümü üzerine bir röportaj gerçekleştirdik. Son albümünün detayları, albümdeki iğnelemeler, projelerinde yer alan tiplemeler ve bu tiplemelerle ilgili yeni planları, Dokuz klibinin perde ardı ve çekmeyi planladığı yeni video klibi, düşünceleri, ileriye yönelik planları ve dahasına değindiğimiz bu röportajı Hiphoplife üyelerine sunuyor, yeni projelerin geleceğini Beta'dan öğrendiğimizi müjdeleyerek keyifli okumalar diliyoruz !

09.09.09'da 9 şarkılık yeni albümün "9" u internete sundun. Albümün yapım aşamasından ve aldığın tepkilerden bahseder misin ?

Elimden geldiğince yorumları takip etmeye çalışıyorum. Dinleyen insanların 10'da 9'u beğendi sanırım. Albümü biraz aceleye getirdim aslında. Başka bir projem vardı. Onu "Dokuz" projesine çevirdim çünkü o önemli güne çıkması gereken, seneler önceden söz verdiğim bir albüm vardı ama "niye o zaman daha önce başlamadın 9 albümüne derseniz" bilmiyorum derim : )

9 rakamının ve bu günün senin için önemi nedir ?

9 benim uğurlu sayım. Aynı zamanda doğum günüm 09.09. Dolayısıyla albümün çıktığı gün bu önem ikiye katlandı. O günün hayalini senelerdir kuruyordum kafamda. O gün için çok beklentim vardı, dışarıya çıktığımda renkli konfetiler atılmasını, insanların dans etmesini, müzikler çalınmasını, askerlerin kutlama yapmasını her ne kadar beklesem de her şey anlam yüklemediğim günler gibi sıradandı : (

Albüme adını veren şarkıya eğlenceli bir video klip çektin. Klipten ve çekimlerin perde ardından bahseder misin ?

Tuhan ile beraber çektik tüm klibi. Çok zorlandık çok koşturduk. Hayatımda hiç bir olayda bu kadar aksilik yaşamamıştım. Yaşadıklarımızı şöyle kısa kısa yazabilirim:

- Tüm gece boyunca şarj ettiğimiz kameranın pili bitti.
- Saatlerce çektiğimiz güzel sahnelerin yanlışlıkla üstüne kaydetme yaptık.
- Büyük aksilikler dolayısıyla Pit10 ve Deniz gelemedi.
- Güneş ışığından faydalanmamız lazımken parçalı bulutlu havanın karanlığından zararlandık.
- Klibin montajını yaptıktan sonra çıktısının, 666 MB gibi önemli bir sayısı vardı. Şeytan peşimizde diye düşündük.
- Bu olan olayların "Sakora Matber" isimli, klipte dalga geçtiğimiz büyücünün olduğunu düşündük : )
- En son olarak klipte çok büyük emeği olan Batuhan 'Tuhan' Meriç'e huzur diliyorum. Onu klipten sonra kaybettik.

Sonuncusu şakaydı : )

Dalga geçtiğin ve tiye aldığın bazı isimler görüyoruz klibinde. Beğeni ile karşılanan ve büyük dikkat çeken bu konu hakkında neler söylemek istersin ?

Dalga geçtiğim isimlerden çok, dalga geçmediğim insanlarla dalga geçtiğim düşünülüyor. İlk olarak Yunus Emre'ye laf atıyorum sanıldı. Klibimdeki o minik köpeğin üstündeki kıyafet, Yunus Emre'nin albüm kapağındaki kıyafet ile benzeşmiş. Bu yüzden laf atmışım. Lakin ben bu kadar detaya inmedim bu klibi kurarken. Bu, bu algıda olan insanların suçu. Oyuncumuz Herkül (Pekinez) klip çekim alanına giyinik geldi : ) Fuchs'a laf var dendi. Bir çok isme laf atmadığım halde laf atmış gibi oldu. Böyle bir durum yok her şey ortada yani : ) Şanışer, Pit10 diyen bile var dediler. Bir kendime diss attığımı söyleyen olmamış. Klipte attığım lafların kime gitmesi gerektiği aşikar. İnsanlara hodri meydan eleştirimi yapıyorum. O insanlarda gerek kişiliğini, gerek tarzını, gerekse müziğini sevmediğim insanlar. Bir tanesi var aralarında, o da insan değil zaten : ) Kısacası ben lafımı ortaya korum beğenen gelir alır beğenmeyen bırakır kaçar : )

Klipte ve konserlerde yaptığın bir de dansın bulunuyor. Bu dans ve sahne şovlarının devamı gelecek mi ?

Evet kesinlikle. "9" şarkısına özel bir dans geliştirdik ve konserlerde de bu şekilde dans eden insanlar görüyorum. Bu beni sevindiriyor. Böyle şeyler konser içerisinde daha eğlenceli oluyor. Seyirci ile etkileşimi daha fazla sağlıyor. Bu yüzden Türkiye'de de olsun istedik. Biz böyle gördük babadan : ) Ayrıca kimi konserlerde de sahneye çıkmadan koreografi hazırlıyoruz, kimi konserde bir fotoğraf yaktık kiminde iskambil kağıdı şöleni yaptık. Biz bu tarz tiyatral çalışmalar yapıyoruz ki sahnelerin izlenir kılınacak bir yanı olsun. Yoksa sadece dinlemek yeterli olamaz konserlerde. Çünkü sahne bir izlencedir. Ayrıca insanlarımız 15 TL verip albüm alamıyorken, konserlerimize 15 TL bulup gelmeye çalışıyorlar. Bu yüzden izleyicinin de hakkı olduğunu düşünüyorum. Maksat izleyiciler çoğalsın biz kazanalım, organizasyon çoğalsın onlar kazansın. Siz daha çok iyi üretim iyi işler görün, herkes kazansın. Alın verin ekonomiye can verin : )


 

İkinci klip için düşündüğün bir şarkı var mı ?

Şu an bir projemiz var. Kasım ayı içerisinde bir aksilik yaşamazsak yayınlanacak. Bu seferki Pişti ve Dokuz tarzında olmayacak. Bu kadar açıklık verebilirim.

"Gaipten Rapler Korosu" şarkısında "sizin yüzünüzden yaptığımız müzikten utanıyoruz" diyorsun. Bu sözü biraz açarak neden ve kimden ötürü böyle düşündüğünü açıklar mısın ?

"Utanıyoruz" şarkısı bu sorunun cevabı aslında : ) Medyaya böyle yanlış işler göstereceğine hiç göstermesin. Günlük TV'ye çıkabilen fakat müzik yapabilemeyen bir çok insan dolu. Bunlar kötü örnekler olduğundan dolayı rap müzik dışarıdan kötü gözle bakılıyor. Hala bana "rep mi yapıyorsun, hey corç versene borç" diyen veya "attım, baktım, yaktım, çaktım" diyen insanlar var. Onların kafasındaki attım, baktım, yaktım, çaktım imajını silmesi gereken insanlar da "attım, baktım, yaktım, çaktım" diyor. Bu ve bunun gibi bir çok şekilde kötüleniyoruz. Müzik yapan isimler kendilerini yargılasınlar ilk önce. Oradaki o küçük söz bunların yüzeysel bir şekilde özeti. Rap, senden ötürü mü benden ötürü mü : )

"Çatlak" parçasında tempoyu yükselterek deneysel bir çalışma çıkartmışsın. Konserlerde de en keyifle söylediğin şarkıların başında geliyor. Bu şarkının hikayesi nedir ?

Çatlak mıyım ? Bazı konularda evet. Bunu savundum sanırım : ) Parçanın 3. verse'ünde bahsettiğim olay doğru : )

"Rüzgar" parçasında kendi hayatına ışık tutarak anneler ve babalar günü ile ilgili belki de herkesin yaşadığı ancak dile getiremediği bir ana parmak basıyorsun. Bu şarkının hikayesi nedir ?

Bu konu ile ilgili bir araştırma yaptım : ) Bir çok arkadaşımın anneler gününde annesine hediyeyi babası alıyor. Babalar gününde annesi alıyor. Hikayesi bir aile durumu ve iletişimlerdeki gördüğüm sevgi kaybından doğan durumlar : )

"Herşey Aynı" ile tempoyu düşürerek melankolik yönünü gösteriyorsun. Sen ne tarz şarkılar kaydederken daha başarılı olduğunu düşünüyorsun ?

Şüphesiz en iyi yaptığım iş tarzıma daha yatkın olan yani "şakayla karışık rap" tir. Fakat diğer tarzlarda da iddialı olduğum ortadadır umarım.

Öğrencilerin aylak aylak geçen okul günlerini "Tembel" ile betimlemişsin. Anlattığın gibi bir öğrenci miydin ?

Anlattığım gibi değildim. Sanırım daha beteriydim. Farklı ruh hallerinde biriyim ben : ) Çok insana sataştım. Çok daha beter işler yaptım : ) Haylaz, hınzır bir öğrencilik yaşamım oldu. Hani herkesin anlatabilecek lise hikayesi vardır ya. Bende bir hayli mevcut, anlat anlat bitmez : )

Skit'in hikayesi nedir, kurguladınız mı yoksa kabinde telefonun çaldı ve kayda mı aldınız ?

Server, ben, 50 Cent kayıttaydık. Şarkıyı yapıyorduk telefon çaldı. O konuşmam açık kalmış bir kaydın ürünü. Kurgu yok, hayal ürünü değil, tamamen gerçektir. Hatta daha sonra 50 Cent bu duruma bozuldu. Kayıt sırasında bu kadar gevşek olmam ve abimin ayakkabısını izinsiz almam onu çok sinirlendirdi. Vurdu kapıyı çıktı. Bana "seni çok pis dissleyeceğim oğlum bittin, seni lanet herif"in İngilizcesini söyledi. hehe. Daha sonra "çekgit bebeğim uzaklara" şarkısının İngilizcesini söyledi.


 

Herkes MC Kubur ya da diğer tiplemelerinden oluşan bir skit bekliyordu. Bu albümde tiplemelerine neden rastlayamadık ?

Şimdi onlar bir albüm hazırlığındalar. Teklif götürdük ama Rıfat "moruk biz en iyiyiz paralı fiyç yapeçiz bundan sonra" dedi. Cxuy Abi "Kardeşim yoluna bak Allah'a emanet ol skeç işini unut" dedi. Mc Tolga'nın dediklerini pek anlayamadık ama küfür etti sürekli sonra suratımıza bir tane yapıştırdı. Kısacası benim aram onlarla kötüleşti ama Emrecan Smithy ile muhabbetimiz eskisi gibi, bize taraf tutmadığını söyledi. Sonra "çok iyi ya" dedi. Başka albümlere kısmet olursa artık.

Tiplemelerinin oluşturduğu yeni hikayeler, albümler gelecek mi ?

Onlar ile ilgili çok iyi planlarım var. Her şey yerine oturduktan sonra süper olacak. Tüm akibetlerini hazırladım. Kimi karakterler ile kısa filmler çekilecek. Bir skeç olacak. Bunun gibi şeyler var. Lakin bundan önce müzikle ilgili durumları azalacak. Bir dizi gibi gelişecek olaylar : ) Moruk Records şimdi bir albüm yapıyor. Küçük bir toplama albümden sonra dizimiz başlayacak. Yani kısacası artık müzik dünyasından çıkıp oyunculuk dünyasına adım atıyorlar. Çok büyük sürprizler ile karşılaşabilir insanlar.

Albümde 2 adet de remiks çalışması bulunuyor. Bu albüme kadar Olympos'tan remiks çalışmalar dinlemeye alışık değildik ?

Remiksler'in müzikleri için Pesky Secret ve GZP'a, düzenleme ve miksi için Pit10'a çok teşekkür ediyorum. Bundan daha önce Pit10'un Sırtlan ile Bektaşın "Hayat Okulu" isimli yapmış olduğu bir Remiks vardı. Ayrıca albümü 9 şarkılık küçük bir hediye olarak çıkardım. Büyük ödüle hazırlanıyorum şimdi.

Bir önceki albümünün ardından da son albümündeki gibi tavırlarını, kliplerini Eminem'e benzetenler çıktı. Pit10'un albümünün ardından da Pit10'u Eminem'e benzettiler. Sen bu eleştirileri ne kadar samimi buluyorsun ?

Bana dediklerine, Pit10'a dediklerine göre Eminem'e benzemek kötü değilmiş demek ki : ) Eminem'e benzeyebilmek pek kolay değildir. Ben de insanları bir şeylere benzetiyorum ama benzettiğim varlıklar Eminem gibi kaliteli olmuyor. Türkiye'de gangsta rap dışında şakayla karışık iğnelemeli rap olması çok mu ? Benzeten insanların rap piyasasına daha geniş bir şekilde bakarak üzerine düşünmesini rica ediyorum.

İleriye yönelik düşüncelerinden ve yeni projelerinden bahseder misin ?

İki tane albüme başladım fakat tarih veremem ve pek yakın değil. Biri underground diğeri bandrollü olacak sanırım. Güzel projelerim var. Hızlandırmaya çalışıyorum. Bunların dışında oyunculuğum ile ilgili gelişen projeler var. Son olarak internete verdiğim "Misafir" isimli bir şiir var. O da çok farklı düşündüğüm projeler içinde duruyor. Her daldan adım atıyorum.

Eklemek istediğin bir şey var mı ?

Yayınlayan Hiphoplife'a, röportajı yapan Bahadır'a ve tüm okuyanlara, herkese teşekkürler. Her şey daha güzel olacak.


 
************************************************************************************************************************************************
************************************************************************************************************************************************
************************************************************************************************************************************************




Seremoni Efendisi (nikotim.tr.gg)
 - Sansar SaLvo - Serenomi Efendisi [Röportaj]
İlk bandrollü albümü "Adrenalin" in üzerinden henüz bir yıl dahi geçmeden ikinci bandrollü albümünü raflara yerleştiren Sansar Salvo ile ikinci albümü "Seremoni Efendisi" üzerine konuştuk. Seremoni Efendisi'nin yapım sürecindeki perde ardı olaylarından, çok konuşulan ve merak edilen yabancı düetlerden, albümdeki şarkıların detaylarından, Alcatraz ekibi hakkındaki düşüncelerinden, ilk klibi ve çekimleri tamamlanan ikinci klibinden bahsettiğimiz Sansar Salvo röportajını hiphoplife üyelerine sunuyor, keyifli okumalar diliyoruz.


Henüz ilk bandrollü albümün üzerine konuşulanlar bitmeden ikinci bandrollü albümünü raflara yerleştirdin. Biraz erken olmadı mı ?

İlkinin üzerinden bir sene geçti. Adrenalin'de 10 parça olduğu için arayı soğutmak istemedim.

Seremoni Efendisi'nin yapım sürecinden ve albümün perde ardındaki isimlerden bahseder misin ?

Yorucu oldu biraz ama tatlıydı o stres. Kimi şarkıları kaydettiğim haliyle kullandım kimi şarkılara önceden pilot kayıt yaparak hazırlandım. Arkadaşlarımın yaptığı beatleri kendi zevkime göre düzenleyip o şekilde okudum. Babylon'daki Guru konserinden sonra Emir (Monoman) bizde kalıyordu. Ben yatmadan önce beat yapmaya başlamıştı öylesine. Hoşuma gitti, o gittikten sonra altyapıyla biraz oynayıp Tasdikname'yi yaptım. Menace 99'un altyapısına Melih Bertan gitar çaldı. King Magnetic düet teklifimi kabul etmişti ancak yolladığım altyapılar ona uymuyordu. Ben kendim yapayım müziği dedi böylece kendisinin prodüksiyonuna da okuma şansı buldum. Rapozof, Hayki, Santino, DJ Yeter, Dinamit, Puma, Xir Gökdeniz, Uğur Oral ve Epik'se benimle beraber altyapılarla ilgilenen isimler oldu. Dediğim gibi kimini olduğu gibi kullandım. Kiminde kendim bazı değişiklikler yaptım. Yasin Ölmez'in scratchleri şans eseri oldu. Baran G'nin evindeki Alcatraz stüdyosuna gelmişti. USB'de altyapılar vardı scratchleri yaptı. Eve götürüp editledim bende. En sıkıcı kısmı resmi işleri beklemekti hep öyle oluyor zaten. Bu yüzden underground'u daha çok seviyorum. Ama bunlar gerekli tabii ki. Ayrıca Kültür Bakanlığı'nın çok ufak yerler dışında sansür istememesi de beni sevindirdi.

Pisi Pisine şarkısına bir de klip çektin. Bir günde gerçekleştirilen bu çalışmadan ve kamera arkasından bahseder misin ?

Albümle beraber bir internet videosu yayınlamak istedik. Onu biraz tanıtım videosu olarak ta görebiliriz aslında Mavi Duman'ın ki gibi. Sadece aynı şeyi bütün şarkıya yaptık. Gerçi yine biraz daha kısalttık parçayı. Taksimde gezip eğlenerek yaptığımız bir iş oldu, hatıramız olarak kaldı.

İkinci klibi hangi şarkıya çekmeyi düşünüyorsun ?

İkinci klip Atıf Ülkü yönetmenliğinde ve Kadıköy Acil sponsorluğunda Bu Yollar'a çekildi. Montajı da bitti. Yakın zamanda yayınlayacağız. Sanırım bu seferki daha profesyonel bir çalışma oldu. Dinleyicilerin beğeneceğine inanıyorum.




12 farklı stüdyoda kaydedilen albümü son aşamaya getirme süreci de bir hayli dertli olmuştur. Hazırlanma sürecinde dinleyiciye yansımayan aksaklıklardan bahseder misin ?

Evet mixleri tek başıma yapmam da tuzu biberi oldu. İlk albüm de benimdi ama Beatmachine ve Pit10'un hayli yardımı olmuştu. Üstelik bu sefer enstrumanlar, scratchler falan da oldu. Bilgisayarın başında sabahladım günlerce kafayı duvara koyacaktım biraz daha uğraşsaydım : ) Stüdyoda oturan kayıtlar evde yerine oturmadı mesela bir iki şarkıda. Haydi şehrin öbür ucuna git stüdyoya : ) İstanbul trafiğinde, sonra gel. Göbekte zorluk çıkartıyor : ) Tek stüdyo ve tek prodüktörle çalıştığınızda böyle sıkıntılar olmuyor tabi. Ama bu sayede renkli bir albüm olduğu kanısındayım. Tek bir hitim yok. Herkesin farklı bir favorisi var ve her parçaya "bu en iyisi" diyen oldu. Bu da bu şekilde çalışmanın avantajı sanırım. Farklı stüdyolar, farklı yerlerde söz yazmalar ve farklı prodüktörler tabi ki farklı psikolojiler doğuruyor.

"Seremoni Efendisi" şarkısında elektro gitara rastlıyoruz. Alternatif müzik tarzlarına da yavaş yavaş kaymaya başladığını söyleyebilir miyiz yoksa bu sadece deneysel bir çalışma mıydı ?

Melih Bertan üniversiteden arkadaşımdı zaten bir kaç underground şarkıma da çalmıştı. Genelleme yapmazsam benimde sevdiğim Rock şarkıları vardır. Melih çok iyi gitaristtir ayrıca. Eğer altyapıyı hissederse üzerine bir şeyler çalması 15-20 dakikayı geçmez. %90'ının hala çöplük olduğunu düşünüyorum o tarz grupların. Ama dürüst olmak gerekirse bizimkilerinde %90 ı öyle. Benimle oturunca kalkıp Rock ve Rap'i kıyaslamaya çalışmayan nadir insanlardan. Kimyamız var yani. Canavar gibiyi dinlediğinde "Oğlum harbiden olmuş" dediğini de bilirim komplex yapmadan ve üzerine alınmadan. Ben pop düeti yapmayı da denedim güzel olabilir mi diye. Ta Adrenalin'den önce. Kemanlar çalındı Arı Yapım'da. Yeter müziğini yaptı. İlknur Tekin okudu vesaire. Kaydı duruyor. Ama yayınlamadım. Çünkü olmadı yani. Belki de ben yapamadım o şekilde bir müzik. Ama etkileşimi yakaladığım insanlarla çalışırım hangi müzik olduğu fark etmez.

Albümün en dikkat çeken ve merak edilen noktası sana eşlik eden yabancı düetler. Bu albüm için kariyerinin en önemli noktası diyebilir miyiz ?

Benim için ve bir çok rapçi için öyle. Ama malesef ben hala bu grupları dışarıdaki insanlara tanıtmaya çalışıyorum. Onları anladıkça beni de anlayabileceklerini düşünüyorum. Bu isimlerle düet yapmak size saygınlık kazandırıyor mu ? Evet. Kazandırmalı da zaten. Ama iş satışlara gelince ülkemizde bana ego tatmin dışında pek yararı olmuyor. Alan Sansar Salvo ismi için alıyor almayan almıyor. Gerçi öyle de olsun boşver. Ben bir kaç hayalimi daha gerçekleştirmek istedim.



La Coka Nostra, Non Phixion, AOTP, Pshco-Locigal Records gibi tayfalardan isimleri kendi albümüne topladın. Her biri ile nasıl iletişime geçtiğini ve kendilerini nasıl ikna ettiğini anlatır mısın ?

Sabac Red'le çok uzun zamandan beri düet yapmak istiyordum özellikle. Menejeriyle mailleşmeye başladım. İnfonu şarkılarını yolla dedi. Mixtape'de yer almayacağı ve albüm satışından da pay alamayacakları için bana biraz fazla bir fiyat söyledi. Ha Sabac Red bunun on katını hak eder o ayrı. Fakat benim o kadar durumum yok. İngilizce biyografi hazırladım, ileri derecede değil ama bilirim İngilizce'yi. Adrenalin'i yolladım ve ülkemizde Underground Rap'in pozisyonunu açıklayan bir metin yazdım. 2 hafta menejerden cevap bekledim gelmedi. Sonra Sabac Red kendisi mail attı. Bu iş ilginç olabilir bana beatler yolla dedi. Dinamit'in beatlerini yolladım, okuduğumuzu seçti ki bende öyle tahmin etmiştim. Evde kaydederim istersen ama ufak bir şeyler yollarsan stüdyo kiralayayım dedi. O kadarı feda olsun dedim yolladım hemen. 2 hafta içinde yollayacağını söyledi, bir hafta sonra acapella elimdeydi. İnanılmaz heyecanlandım. Aynı şirketten Riviera Regime'le mesajlaştım üyelerden bir tanesi müsaitti. Sabac'ın referansı sonraki düetlerde işe çok yaradı. Klee Magor'lada bir şarkı yaptık. Slaine kafamda yoktu ama hazırladığım altyapı tam Slaine'lik olur diye düşünüp şansımı denedim. O da oldu. Big Left LCN'nin alt üyelerinden. Onu hazır bir şarkıma aldım. King Magnetic'le mesajlaştık son olarak. Bana bir de beat hediye etti üstüne minnettarım. Para talep eden gruplar oldu. Gücüm yetecek olsa verirdim de. Karşılayamazdım yapmadım ama haklarıdır tabi. Sonuçta ben bu işten para kazanacağım ama onlar Türkiye'de çıkan albümden hak talep edemiyorlar. Türkiye'den biriyle yaptığınızda Mesam'a yatırmanız gerekiyor satıştan hakkı olan payı.

Sen 5 ismi de bir albümde sundun. Hepsini bir seferde tüketmeyeyim diğer albümüme de saklayayım bir iki ismi diye düşündüğün oldu mu ?

Yok öyle düşünmedim. "Seremoni Efendisi Tasdiknamesi" zaten bu albüm. Tasdikname son öğrenim düzeyinizi gösteren belge. Gerçeklik belgesi. Daha okulum bitmedi ama başka bir okula geçtiğime inanıyorum. Eski okula. Bu da Newschool dönemimde geldiğim noktayı kanıtlıyor.

Bu isimlerin dışında görüştüğün ancak albümde yer almayan isimler var mı ?

Evet var. Outlawz ile mailleştim mesela. Olacağından değil de. Fantezi işte : )

Albüm için düet teklifi götürdüğün isimlerin görüşmeler sırasında Türk Rapine karşı görüşleri hakkında da bilgi sahibi olmuşsundur. Bunları bizlerle paylaşır mısın ?

Açıkçası Türkiye'de bu düzeyde Rap yapıldığını bilmiyor çoğu. İsimlerini bildiğimi ve yıllardan beri dinlediğimi söylediğimde bile ilginç bulanlar oldu. Avrupa'da turneler veriyoruz ama Türkiye'yi hiç düşünmüyoruz dediler. Sabac Red şarkıyı yaptıktan sonra Türkiye'de bir show istiyorum dedi. Ben onu karşılayamam ama. Organizasyon şirketlerine duyurulur ; )

Önümüzdeki albümlerde de uluslararası çalışmalara imza atmayı düşünüyor musun, aklında çalışmayı düşündüğün veya etkileşim içerisinde olduğun isimler var mı ?

Seremoni Efendisi'nden önce yaptığım gibi Maltematik benzeri başka ülkelerin yeraltı isimleriyle çalışacağım underground işlerimde. Ama 3. albümümde yabancı düet düşünmüyorum. Ülkemizde de çok değerli rapçiler var. Kafamda oluşturmadım belki de hep solo olur bu kez. İşlerin akışı ne olur bilemiyorum şu an.

Aksi Olma şarkısında bazı isimlere sataşmalar görüyoruz. Artık prim vermeyeceğim diyordun ancak bandrollü albümüne kaydettiğin bir diss şarkısını koymak underground'dan yayınlamaktan daha büyük bir prim değil midir ?

Doğru söylüyorsun. Ama bir parça be : ) Ne olacak : ) Bir tanesi oturmuş baya baya klip yapmış. Bizde rafta iki dörtlük koyma inceliğini gösterelim. Prim vermek istemiyorum dediğim gibi. Ama kaleminize her zaman kılıf takamazsınız. Bütün rapçiler için böyledir bu. Egolarımız var hepimizin. Çok büyük hemde. Çalışmalarına 3 gram saygım varmış ki bir şeyler yazmışım. Cevap yazmadıklarımız kendini gereken yere koysun.

Müziği meslek olarak edindiğini söyleyebilir miyiz, ileride de kazancını müzik yolundan mı sağlamayı düşünüyorsun ?

Meslek birliğine üyeyim ama müzik mesleğim değil. Mesleğimse bile sanırım ileride tek mesleğim olmayacak. Şu anda bunun bu şekilde olmaması için mücadele veriyorum zaten. Ama bazen müziğinizi yapmak için bile başka mesleklerde çalışmanız gerekir. En azından müzik yapmak için gerekli harcamalarımı amorti edebiliyorum. Eski günlerime ve çevreme baktığımda bu bile beni mutlu ediyor. Bazen rapçiler düet yapmak istiyor ama bana hakkımı vermek istemiyor. Sadece benimle şarkı yapmak istediklerini biliyorum. Ama bende artık hakkımı istiyorum. Ve ben sizden aldığınız harçlığı istemiyorum. Benimle düet yapmak için girip bir işte çalışmanızı para kovalamanızı istiyorum. Hem artık bana hakkımı verin, hem de benimle düet yapmak için elinizi soğuk suya sokabileceğinizi göreyim. Fuat, Ceza, Fuchs gibi isimler ben mücadele edip bir yerlere geldiğim için benimle çalıştılar. O yere gelmek için çalışıp sabredin ya da başka sektörlerden alıp Rap sektörüne para akıtın. Kimse size altın tepside düet sunamaz veya konserinize gelemez.

Son dönemlerde bir çok underground isim bandrollü albümlerini piyasaya sürdüler. Sen bu rağbet hakkında ne düşünüyorsun ?

Bence çok iyi oldu bu işin böyle olması. Biz başarılı oldukça şirketler yeraltından yeni isimlere el uzatacaklar diye düşünüyorum. Keşke bandröllü mixtapeler falan da çıksa. Alsak enstrumantellerin haklarını falan. Ya da singlelarımızı raftan satabilsek. 88'den beri kitle olarak uğraşıyoruz. 20 yıl oldu. Az bile bunların olması. Çoğu underground rapçiden az kitlelere müzik yapan gruplar albüm çıkartabiliyor ve önünü açabiliyorlar. Bizde öyle değil. Kıskanıyorum. İstanbul dışındaki dinleyiciler satılan underground albümlere bazen aylar sonra ulaşıyorlar. Bazense hiç. Kendilerini o kadar işe rağmen hiçmiş gibi hissetmek yeraltı gruplarını hırçınlaştırıyor bence.



Albümde "Kayıplara Karışanlar" şarkısında da eşlik eden Alcatraz tayfasından Heja ve Telaş'ın genel performanslarını nasıl değerlendiriyorsun ?

Albümde olmamaları gerektiğini düşünseydim almazdım. Hatır-gönül işi yapamam çünkü kendi albümümde. Herkesin bir favorisi var dedim ya albümde. Benimkilerden biri o şarkı mesela. O şarkı önlerini açacak çünkü iyi okudular. Kötü okuduklarını düşündüğüm bir şeyi sırf gönülleri olsun diye albümüme koymak kötülüğünü yapmam onlara.

Camia tarafından bayağı eleştirilip, seninle çalışmaya yeterli olmadığı yorumları bir hayli fazla. Kendi ekibinde yer alan isimler hakkında bu tarz yorumların gelmesini sen nasıl değerlendiriyorsun ?

Heja'nın tekdüze rapten çok farklı olduğunu düşünüyorum. Telaş'ta on numara bir rapçi ki bazen havaya girdiğinde benden de iyi okur. En önemlisi onlar yakın arkadaşlarım. Albümümde olmasalar ben albümlerine okuyarak desteklerim onları. Diğer arkadaşlarıma yaptığım gibi. Vefalı olup olmamak onların vicdani meselesi. Sağolsunlar yanımdalar. Yanımda olmanın verdiği sorumlulukları taşıdıkları sürece öyle kalacaklar.

Sıradaki projelerin hakkında bilgi verir misin ?

Şu anda Seremoni Efendisi'nin işi bitmiş değil. Albümümü duymayan insanlara duyurmaya çalışıyorum. 3. albüm için tarih belirlemedim ama sanırım bundan sonra yeraltı için Maxi-Single yada EP çalışmalarım olabilir. Ama bir süre Seremoni Efendisi.

Eklemek istediğin bir şey var mı ?

Albüme iyi-kötü yorum yapan fakat satın alarak destekleyen, organizasyonlarda söylediğim Rapi haz alarak okumamı sağlayan tüm insanlara teşekkür ederim.



Myspace: www.myspace.com/sansar34
Online: www.sansarsalvo.net






 
  Bugün 1 ziyaretçikişi burdaydı!  
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol